Biuro obsługi interesanta
Sekretariat:
tel. 41 265-34-67
e-mail: cku@ostrowiec.edu.pl
Sekretariat placówki czynny jest:
Sekretariat przyjmuje interesantów:
podczas zjazdów:
poniedziałek 08.00-15.00
wtorek 08.00-15.00
środa 08.00-15.00
czwartek 08.00-15.00
piątek 08.00-16.00
sobota 08.00-14.00
w czasie, gdy nie ma zjazdów:
poniedziałek 08.00-15.00
wtorek 08.00-15.00
środa 08.00-15.00
czwartek 08.00-15.00
piątek 08.00-15.00
(kpa 2021, poz. 735 ze zm.)
Dyrektor CKU przyjmuje w sprawach skarg i wniosków w piątki w godzinach od 13:00 do 15:00.
Doradca zawodowy CKU udziela porad:
- w poniedziałki, środy i piątki w godzinach pracy
Kierownik Szkolenia Praktycznego pełni dyżur w:
- poniedziałek od 13:00 do 14:30
- wtorek od 13:00 do 14:30
- środa 13:00 - 14:00
- podczas zjazdów
PROCEDURA WNOSZENIA I ROZPATRYWANIA SKARG I WNIOSKÓW
W CENTRUM KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO
W OSTROWCU ŚWIĘTOKRZYSKIEGO
I SKŁADANIE SKARG I WNIOSKÓW
Skargi i wnioski można:
- Przesłać listownie na adres: Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim ul. Sandomierska 26A, 27-400
- Przesłać w formie pisma elektronicznego, za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP;
- Przesłać elektronicznie na adres mailowy: cku@ostrowiec.edu.pl
- Doręczyć osobiście do sekretariatu Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim, który znajduje się na parterze budynku,
Przyjęcia interesantów wg poniższego harmonogramu:
podczas zjazdów:
poniedziałek 08.00-15.00
wtorek 08.00-15.00
środa 08.00-15.00
czwartek 08.00-15.00
piątek 08.00-16.00
sobota 08.00-14.00
w czasie, gdy nie ma zjazdów:
poniedziałek 08.00-15.00
wtorek 08.00-15.00
środa 08.00-15.00
czwartek 08.00-15.00
piątek 08.00-15.00
- Wrzucić do skrzynki wniosków, która znajduje się przy okienku ochrony na parterze
w godzinach otwarcia budynku, tj. 6.30 – 19.00 codziennie.
- Złożyć ustnie do protokołu podczas rady pedagogicznej, zebrań pracowniczych lub dyżurów dyrektora przeznaczonych na rozpatrywanie skarg i wniosków, tj. w soboty (podczas zjazdów) w godzinach od 8:00 do 11:00 (Wykaz zjazdów na drzwiach gabinetu dyrektora) oraz w piątki w godzinach od 13:00 do 15:00.
Jakie informacje powinna zawierać skarga i wniosek
1.Skarga i wniosek powinny zawierać: imię i nazwisko wnoszącego oraz dokładny adres do korespondencji.
2.Jeśli skarga i wniosek jest składana w interesie innej osoby - musi to nastąpić za jej zgodą; taką zgodę, wyrażoną w formie pisemnej, należy dołączyć do składanego pisma.
3.W skardze i wniosku, w miarę możliwości, należy przedstawić jak najwięcej szczegółów opisujących zdarzenie, którego dotyczy dana sprawa. Jeżeli przedmiot sprawy nie będzie dotyczyć właściwości Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim sprawa nie będzie rozpatrywana.
4.Ważne! Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
5.INFORMACJA dla osób, które chcą złożyć skargę lub wniosek przy pomocy tłumacza Polskiego Języka Migowego (PJM), Systemu Jęzkowo-Migowego (SJM) lub Sposobu Komunikowania się Osób Głuchoniewidomych (SKOGN)
Zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2012 r., poz. 986): osoba doświadczająca trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się (czyli osoba uprawniona w rozumieniu ww. ustawy) jest zobowiązana zgłosić chęć skorzystania z pomocy tłumacza ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się, co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem,
z wyłączeniem sytuacji nagłych.
Informacja dotycząca przyjmowania obywateli w sprawach skarg i wniosków przez członków kierownictwa Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji
II Rozpatrywanie skarg i wniosków
1.Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków odbywa się zgodnie z przepisami:
- Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2021, poz. 735 ze zm.);
- rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46).
- Kwalifikowanie spraw jako skarga lub wniosek dokonuje dyrektor CKU.
- Każda zakwalifikowana sprawa jako skarga lub wniosek wpisywania jest do rejestru skarg i wniosków prowadzonego przez sekretarza CKU.
2. Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań statutowych przez Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
3. Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności, dotyczące Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności czy lepszego zaspokajania potrzeb słuchaczy.
4. Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim jest zobowiązane załatwiać sprawy bez zbędnej zwłoki. Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, zaś w postępowaniu odwoławczym - w ciągu miesiąca od dnia otrzymania odwołania.
5. Przepisy szczególne mogą określać inne terminy niż określone wyżej.
6. O każdym przypadku niezałatwienia sprawy w terminie Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim jest zobowiązane zawiadomić strony, podając przyczyny zwłoki, wskazując nowy termin załatwienia sprawy oraz pouczając o prawie do wniesienia ponaglenia.
7. Stronie służy prawo do wniesienia ponaglenia, jeżeli:
1) nie załatwiono sprawy we właściwym terminie – zgodnie z Kpa
2) postępowanie jest prowadzone dłużej niż jest to niezbędne do załatwienia sprawy (przewlekłość).
8. Ponaglenie zawiera uzasadnienie.
9. Ponaglenie wnosi się:
1) do organu wyższego stopnia za pośrednictwem organu prowadzącego postępowanie, tj. Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim
10. Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim jest obowiązany przekazać ponaglenie organowi wyższego stopnia bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie siedmiu dni od dnia jego otrzymania. Organ przekazuje ponaglenie wraz z niezbędnymi odpisami akt sprawy. Odpisy mogą zostać sporządzone w formie dokumentu elektronicznego.
11. Zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi powinno zawierać: oznaczenie organu, od którego pochodzi (Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim), wskazanie, w jaki sposób skarga została załatwiona oraz podpis z podaniem imienia, nazwiska i stanowiska służbowego osoby upoważnionej do załatwienia skargi, tj. dyrektor placówki. Zawiadomienie o odmownym załatwieniu skargi powinno zawierać ponadto uzasadnienie faktyczne i prawne oraz pouczenie o treści art. 239 Kpa.
12. W przypadku gdy skarga, w wyniku jej rozpatrzenia, została uznana za bezzasadną i jej bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę, a skarżący ponowił skargę bez wskazania nowych okoliczności – Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy - bez zawiadamiania skarżącego.
13. Zgodnie z art. 237 § 4 Kodeksu postępowania administracyjnego: w razie niezałatwienia skargi w terminie określonym w Kpa stosuje się przepisy art. 36-38.
- Zgodnie z art. 239 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego: W przypadku gdy skarga, w wyniku jej rozpatrzenia, została uznana za bezzasadną i jej bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę, a skarżący ponowił skargę bez wskazania nowych okoliczności - organ właściwy do jej rozpatrzenia może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy - bez zawiadamiania skarżącego.
- Zgodnie z § 2 rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie organizacji przyjmowania
i rozpatrywania skarg i wniosków: skargę lub wniosek adresowane do właściwego organu
i przesłane w odpisie do innego organu rozpatruje i załatwia, w ramach swojej właściwości, organ, od którego były adresowane. - Zgodnie z § 8 rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie organizacji przyjmowania
i rozpatrywania skarg i wniosków: skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
14. Z każdej sprawy wniesionej jako skarga lub wniosek sporządza się następującą dokumentację:
a) oryginał skargi/wniosku lub notatka służbowa w przypadku braku skargi/wniosku na piśmie
b) ewentualne materiały pomocnicze zebrane w trakcie wyjaśniania sprawy
c) odpowiedź do wnoszącego skargę/wniosek
d) inne pisma, jeśli spraw tego wymaga.
15. Dokumentacja, o której mowa w p. 14 jest przechowywana w sekretariacie lub
u dyrektora.